Eindwerk

Vorig schooljaar studeerde ik af aan de Karel de Grote in de afdeling fotografie. Voor mijn eindwerk heb ik een reportage gemaakt die een beeld vormt van de Ludo Mich van vandaag en zijn entourage.

Ludo Mich is geboren in 1945 in Antwerpen. Hij is een schilder, beeldhouwer, performer, dichter, choreograaf, cineast, animator, holograaf en muzikant, kortom hij is een kunstenaar met grote invloed op de hedendaagse Antwerpse experimentele underground. Die reputatie verwierf hij met een reeks experimentele films uit de jaren ’60 en ’70, adaptaties van science fiction en Griekse mythes met veel naakt, en de hierbij horende zelfgemaakte soundtracks waarin dadaïstische poëzie, primitief geroep en geschreeuw, ongestemde instrumenten en prularia het geluid bepalen.

Ondertussen ben ik met onderscheiding afgestudeerd, maar nog niet helemaal schoolmoe. Begin september deed ik een toelatingsproef in de Academie van Antwerpen om een masteropleiding te starten. Hiervoor ben ik ondertussen toegelaten. Het enige minpuntje is dat ik er twee jaar zal over doen. Aangezien een professionele bachelor niet gelijk is aan een academische bachelor zal ik eerst een schakeljaar moeten volgen met daarin vakken van zowel 2 als 3.

In ieder geval, ik hou jullie op de hoogte. Hieronder zie je ten slotte mijn presentatie van het eindwerk met een link naar het volledige beeldverslag van deze geweldige man.

Enjoy.

Klik hier voor de volledige serie.

Eén reactie

  1. prachig, geniaal, schoon en vlaams

    maandag, 20 oktober, 2008 om 15:54

Geef een reactie

