Pech gehad.

Mijn nieuwe tweedehandse 50mm f1.4 is weeral weg. Jammere zaak, want ik was er al verzot op. De autofocus bleek soms strop te zitten ergens tussen 0.45m en 0.60m. De man gebruikte de lens zeer zelden en had het dus zelf nooit opgemerkt. Waarschijnlijk had de lens dit al toen hij hem nieuw aankocht.

Ik ben overigens van plan mijn 17-35mm f2.8 USM L te verkopen om zo een nieuw speeltje te kunnen financieren. Al een hele tijd wil ik de 35mm f1.4. Mijn droomlens zeg maar. 1075 euro blijft een hele hoop geld. Een andere optie is de nieuwe canon g10. Of misschien de tamron 28-75mm f2.8. Ik ben er duidelijk nog altijd uit wat het zal worden…

Voor wie geïnteresseerd is in de 17-35mm mag mij altijd een mailtje sturen via jensmollenvanger@hotmail.com

3 Reacties

  1. Bram Kok

    Zonde van je 50mm. Ik heb ook last hetzelfde probleem met de AF. Niet heel storend, maar toch aanwezig.

    Ik zou de 35mm/1.4 kopen als ik jou was. Ik gebruik mijn canon 24mm 1.4L regelmatig op een 1.6x crop cam (canon400d) en dan krijg je 1.6 x 24mm = 38,4mm. Dan heb je dus een 35mm/1.4 en dat is echt een focal length. Net iets wijder dan een 50mm (op fullframe) maar toch bruikbaar als portretlens en bij een goede afstand een redelijke groothoek. Om nog maar te zwijgen over het contrast, rijke kleur en scherpte van een 1.4 L serie prime ten opzichte van een Tamron zoom.

    maandag, 17 november, 2008 om 4:34

  2. 35mm is inderdaad de ideale afstand. Op mijn D70s had ik een 24mm staan en op de 5D 90% van de tijd de 35mm f2.0. Een goed lensje, maar ik wil meer 🙂 De tamron is minder, maar een uitstekende aanvulling voor zijn prijs denk ik.

    maandag, 17 november, 2008 om 4:54

  3. nimsa

    he, zo gek. Ik heb net hetzelfde met die 50mm 1.4. Of ik heb de jouwe overgekocht via Konijn? gelukkig heeft mijn wederhelft een fijne 1.2.
    De 35 mm 1.4 is ook mijn droom. Maar ze weegt zwaar, en niet alleen financieel. De 35mm 2.0 is prima,en hanteerbaar, maar véél véél veel te traag voor reportages, anticiperen kan, maar het moet in de rede zijn, nietwaar. Geestige blog, trouwens, ik kom weer..

    vrijdag, 28 november, 2008 om 21:30

Geef een reactie

