De Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF

Een hele boterham om het uit de spreken in ieder geval. Vandaag heb ik mijn tweedehands exemplaar via de post ontvangen. Rond een uur of 4 ben ik er meteen nog eens op uitgetrokken om dat ding te testen. Ik ben aangenaam verrast. Te doen op f2.8 en vanaf f4 zeer scherp. De lens weegt niet veel en dit in combinatie met zijn vrij lage kostprijs, maakt van deze lens een leuk alternatief voor de welgekende 24-70mm van canon. De volgende die op komst is, is de 35mm f1.4. Jiha.

Hier wat beelden van mijn wandeltocht langst de baan 🙂

_mg_4447

_mg_4479

_mg_4529

_mg_4463

10 Reacties

  1. tweede foto vink eel goed…
    zou goed in mijn reeks passen

    woensdag, 31 december, 2008 om 2:24

  2. ellemilla

    Foto 1 bejb!

    woensdag, 31 december, 2008 om 8:49

  3. schoon reeksje, maar toch is de eerste vragende partij voor meer
    (weet je al wie ik ben?)

    woensdag, 31 december, 2008 om 9:06

  4. Titus

    1 en 2 zijn zeer goed! Nice..

    woensdag, 31 december, 2008 om 15:24

  5. Dank dank.

    Ik weet vrij zeker wie je bent ja (NN). De enige waar ik niet aan uit kon was bullet03. Zijn zwarte randjes hebben hem ondertussen verraden (denk ik).

    Prettige wensen iedereen trouwens !

    woensdag, 31 december, 2008 om 15:38

  6. mooi mooi
    goeie fotografen herken je aan hun stijl
    ofwel ben jij een super sherlock

    woensdag, 31 december, 2008 om 23:37

  7. Ik ga helemaal voor de laatste foto.

    vrijdag, 2 januari, 2009 om 10:59

  8. nimsa

    hm, een post met een erg nuttige tip! Ik loop al een tijdje rond met de 35 2.0. Voor street is ze prima, maar echte piekfijne kwaliteit zal pas de 1.4 geven. Zware lens, maar ik ben nu al jaloers.

    zaterdag, 3 januari, 2009 om 17:04

  9. beetje vreemde foto’s. De tweede heeft iets aparts. Ik begrijp het precies maar half. Zet me op een verkeerd been. Het lijkt geĂ«nsceneerd, omdat het blaadje zo netjes in het midden ligt, maar ik weet ook dat dit niet geĂ«nsceneerd is. Waarom zou je ook?

    zondag, 4 januari, 2009 om 23:01

  10. Over deze Tamron heb ik al veel goeds gehoord, veel plezier ermee! Ik ben een Nikon-gebruiker en zo’n 35mm f/1.4 hebben zij niet hun assortiment, wel best jammer al ben ik erg tevreden over mijn 2.0 uitvoering.

    Wat de foto’s betreft, ben ik er nog niet goed uit, ik zal nog eens wat langer moeten kijken of ze laten rusten om dan eens terug te komen kijken…

    maandag, 5 januari, 2009 om 14:29

Geef een reactie

