Mamiya RB67 Pro S

Sinds kort heb ik een Mamiya RB67 Pro S met de 127mm erop. Je kan de camera het beste beschrijven als een “tank”. Even stevig, maar ook even zwaar. Er wordt geschreven dat deze camera het beste voor in de studio gebruikt wordt op statief. Wel, zondag ben ik met de tank richting stadspark gegaan en heb ik een kleuren en een zwart wit rolletje opgeschoten. Alles vanuit de hand en tot hiertoe geen spierklachten. Ik ben zelf zeer blij met de resulaten en hopeloos verliefd op het nieuwe speeltje. Hier 8 van de 10 kleurenfoto’s die getrokken heb. Het zwart wit wil ik zelf eens ontwikkelen één dezer dagen.

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09-1

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09-2b

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09-7b

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09-8b

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09-9

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09-6

mamiya-rb67-stadspark-11-01-09-4

19 Reacties

  1. fantastische beelden en fantastische sfeer toch altijd met die analoge negatieven hé
    die kleuren en sfeer zijn geil gewoon

    donderdag, 15 januari, 2009 om 3:40

  2. Titus

    Nummer 4 is nice Jens, zeer nice!!!

    donderdag, 15 januari, 2009 om 3:46

  3. Veel plezier met je nieuwe militaire baby. De foto’s zijn inderdaad heel fraai – mooie sfeer. Ik ga ook paar soortgelijk foto’s van de afgelopen dagen bloggen later.

    donderdag, 15 januari, 2009 om 6:39

  4. Marre

    Verkocht je deze niet?

    donderdag, 15 januari, 2009 om 8:45

  5. Eerst wel om de 35mm f1.4 te kunnen financieren, maar ondertussen ben ik van gedacht veranderd. Ik doe het voorlopig wel nog met de 35mm f2 en dan kan ik dit pracht toestel houden, nog een extra harde schijf kopen en dan nog veel geld overhouden 🙂

    donderdag, 15 januari, 2009 om 13:55

  6. Goed gedacht! Ik kan ook niet meer zonder deze prachtige machine.
    Ik heb ondertussen 3 ruggen, een 65mm, 127mm en 180mm.
    En nog enkele accessoires. 🙂

    Zwaar, ok ja, maar zovéél fun om mee te werken.

    En die 35 f/2 is ook een toplensje. Ik gebruik hem met veel plezier.
    Ik heb ook dikwijls gedacht aan de 1.4, maar ik vind ze veel te duur voor wat ze is.

    Op m’n blog staan een aantal mamiya-foto’s. 😉

    vrijdag, 16 januari, 2009 om 12:24

  7. nog vergeten te zeggen…

    nr 1, 5 en 7 zijn mijn favorieten, met nr 1 als topper.

    vrijdag, 16 januari, 2009 om 12:28

  8. jellevermeersch3

    Ik sluit me aan bij Titus, 4 is echt schoon. Machtig beest trouwens die RB67, ik heb mij onlangs ook een analoog ding aangeschaft: een Mamiya 7, voor een middenformaat zeer licht met hoge kwaliteitsbeelden, maar ik moet nog serieus wennen aan dat meetzoekersysteem. Het leuke aan die analoge toestellen is dat iedereen je bekijkt als een soort fossiel uit het verleden…

    vrijdag, 16 januari, 2009 om 12:29

  9. saenenalexander

    Volgens mij geweldig toestel om mee te schieten! zeer mooie shots ook trouwens. vooral nr 1 en 4 vind ik geweldig sfeervol

    vrijdag, 16 januari, 2009 om 15:30

  10. Haha, dat is echt zo. In het park kwamen ook mensen op ons af. ” Zijn jullie professionele fotografen ofzo. Waarom trekken jullie foto’s met zo’n grote camera?”

    De mamiya 7 zou ik zelf ook willen aanschaffen, maar is me wat te prijzig voor de moment. Ik ben het meetzoeker systeem al wat gewoon van enkele kleinbeeldcamera’s die ik hier heb liggen. ’t Is inderdaad even wennen en ik zal het nooit zo handig vinden als een gigantisch matglas. Al heb je daar wel het probleem van het links/rechts omgewisseld.

    Sharkdog: jij doet toevallig die 65mm niet weg voor een leuk prijsje ? 🙂 Ik vraag mij overigens ook af of zo’n grip niet handig is ?

    vrijdag, 16 januari, 2009 om 16:13

  11. Mooi niet hoor… 🙂

    Die bljft bij mij. Een grip is wel handig.

    zaterdag, 17 januari, 2009 om 15:08

  12. Frederik

    Geweldige beelden. Mooi speeltje dat je gekocht hebt ! Leuk hoe je met scherpte diepte speelt in de portretten.

    zaterdag, 17 januari, 2009 om 16:03

  13. Rudi

    Hallo Jens,
    Heb nu al een tujd een Mamiya RB67 Pro S die ik niet gebruik,heb die van een vriend (gekregen )die spijtig is overleden.Mijn vrag is nu zijn er mensen die zoiets willen kopen?er is ook een Canon eos 500 en lenzen voor allebij.Thanks bijvoorbaat

    vrijdag, 16 oktober, 2009 om 10:13

    • sven

      Hoi Rudi,
      Is die mamiya RB67 Pro S nog te koop?

      zaterdag, 28 november, 2009 om 0:06

  14. Ruben

    Dat bedoel ik nou…I want thát!
    Nice!

    woensdag, 24 maart, 2010 om 0:42

  15. Kenny

    wat gebruik je om in te scannen ?
    Ik heb zelf een mamiya 645, ook zeer tevreden van, maar de scans zijn nooit zo goed. Die doe ik met een canon V550,

    mooi werk trouwens !

    maandag, 13 september, 2010 om 2:59

  16. Uit de tijd dat er nog echt gefotografeerd werd.
    Ik heb nog een aantal zo goed als nieuwe analoge
    camera’s, waaronder een Mamiya RB67 PRO met 127mm lens,
    een een Canon EOS 1 body met Canon zoomlens.
    Een polaroid 195 vintage camera.
    En nog veel moois
    De camera’s vertonen geen gebruikssporen,zijn als nieuw.

    gr Leo

    vrijdag, 4 maart, 2011 om 14:03

Geef een reactie

