5:4″

Vandaag kocht ik op ebay een “Canon matglazen Ee-k Crop Lines” setje. Deze set bevat twee matglazen voor in mijn 5D. Op het ene staan croplijnen voor 5:4″ verhouding (1.25 op 1) en op het andere voor 6×6 verhouding (1 op 1). Binnenkort begin ik met een nieuw project en de 5:4″ verhouding zou daar naar mijn mening perfect voor zijn. Het gaat om een reportage met zowel portretten als sfeerbeelden, waardoor de minder langwerpige verhouding veel mooier oogt.

Ik deed alvast een test op dit beeld dat ik vorige zondag op Sint-Anneke plage schoot.

_MG_2664

6 Reacties

  1. Interessant zoiets. Zeker als achteraf croppen niet je ding is.
    Mooi fototje ook.

    zaterdag, 29 augustus, 2009 om 7:17

  2. Bram

    Leg je zo’n matglas op de spiegel van je SLR?

    zaterdag, 29 augustus, 2009 om 14:04

    • Nee, het matglas ligt boven je spiegel. Je kan het er makkelijk uitklikken en er een ander insteken.

      zaterdag, 29 augustus, 2009 om 15:32

  3. ik crop soms op gevoel. Ni vierkant want da’s zo vierkant. Maar ik denk dat er dan heel wat foto’s in die 5:4 verhouding zouden kunnen zitten. Voelt goed, ziet er mooi uit. zou het een gulden snede concept zijn?

    zondag, 30 augustus, 2009 om 21:58

  4. Wat bedoel je met ‘kocht IK op ebay…’ 🙂

    maandag, 31 augustus, 2009 om 19:53

  5. Ik kocht, gij betaalde 😉

    dinsdag, 1 september, 2009 om 11:35

Geef een reactie

