Workshop Malle

Ik werd een tijdje terug gevraagd om een workshop te geven tijdens de werkweek van de 5de jaars fotografie studenten van het sisa. Ik kreeg carte blanche om 4 groepen van 8 jongeren, 1.5 uur bezig te houden. Gisteren was het dan zover en trok ik naar het vormingscentrum van Malle. Ik besloot te praten over portretfotografie met natuurlijk/creatief licht, waar ook snelheid een belangrijk element is als je voor klanten werkt. Het correct inladen en afwerking van de beelden kwam ook aan bod. Daarna gingen we op stap en kregen ze feedback over de portretten die ze van elkaar maakten. ’s Avonds kon wie dat wou, langskomen om zijn beelden samen in te laden, selecteren en tenslotte afwerken. Het was een heel leuke en ook zeer leerzame ervaring voor mezelf. Ik hoop dat ik ze iets heb kunnen bijbrengen. Uiteraard kon ik het niet laten om heel af en toe zelf een plaatje te schieten. Aanschouw.

 

5 Reacties

  1. I like 4 a lot…

    vrijdag, 8 april, 2011 om 18:40

  2. een leuke bende volgens mij. leuke opdracht.
    toffe foto’s. ik vind vooral 3 tof. bevreemdend beeld.

    maandag, 11 april, 2011 om 9:27

  3. Absoluut leuke foto’s. Mogelijk nog interessanter is wat die studenten ervan hebben gebakken. Enig idee of daar ook resultaten van online komen te staan? Qua model zijn zat het precies al goed.
    Reflecties en achter glas poseren doen het altijd wel precies. nr 3 vind ik hier ook het meest intrigerend. nr 5 heeft zeker ook iets: interessant om te zien hoe die structuur van die muur doorloopt terwijl je aanvankelijk het idee hebt dat ze voor dat raam stond.

    donderdag, 14 april, 2011 om 15:52

  4. nee serieus, kan ik ook bij u les volgen?
    portretten is toch echt wel ver van mijn bed…

    dinsdag, 26 april, 2011 om 23:58

  5. Lijkt me erg lastig om zo’n workshop te geven. Mooi dat je deze impressie met ons deelt.

    vrijdag, 20 mei, 2011 om 16:38

Geef een reactie

